گیج فشار چیست؟

گیج فشار چیست؟


گیج فشار چیست؟ این سوال اغلب توسط افرادی مطرح می شود که نام این دستگاه را شنیده اند اما اطلاعاتی در مورد آن ندارند. ابزار، ابزار و تجهیزات مختلفی در صنعت استفاده می شود که یکی از آنها مانومتر است. استفاده از این ابزار در صنعت بسیار حائز اهمیت است و در صورت عدم دسترسی به آن مشکلاتی به وجود می آید. به عبارت دیگر می توان این تجهیزات را یکی از پرکاربردترین تجهیزات صنعتی مورد استفاده در پالایشگاه ها، کارخانجات صنعتی و ... دانست اما در این راستا باید از فشار سنج ها یا فشارسنج های مختلف با توجه به شرایط استفاده کرد تا از قابلیت های آنها اطمینان حاصل شود. نیازهای عملیاتی صنعت مورد نیاز را برآورده می کند که در بخش های بعدی به بررسی آن خواهیم پرداخت.



مانومتر چیست؟

گیج فشار، مانومتر یا فشارسنج ابزار کوچکی است که برای اندازه گیری فشار استفاده می شود. اما به کمک این ابزار می توان میزان فشار را در دستگاه ها یا محیط های مختلف بررسی و کنترل کرد. فشار سیستم های خطوط لوله یا مخازن در صنایع مختلف یکی از مشکلات اصلی است که توسط فشارسنج ها آنالیز می شود.



انواع وزن سنج ها بسته به نحوه اندازه گیری وزن

فشارسنج ها انواع مختلفی دارند که هر کدام روش متفاوتی برای اندازه گیری فشار دارند و هر کدام از روش های مختلفی برای اندازه گیری فشار استفاده می کنند. با این حال، بسته به نحوه اندازه گیری فشار، فشار سنج های مختلفی را می توان در نظر گرفت:

گیج فشار لوله بوردون

فشار سنج لوله بوردون یکی از رایج ترین انواع گیج است و روش اندازه گیری فشار به این صورت است که لوله منحنی به نام بوردون تشکیل می شود و زمانی که این لوله تحت فشار داخلی یا خارجی قرار می گیرد تغییر می کند. اگر از داخل فشار وارد شود لوله از حالت خمش خارج شده و کشیده می شود و اگر فشار از لوله برداشته شود به حالت اولیه باز می گردد. برای اطلاعات بیشتر به این وبلاگ بروید

وقتی این اتفاق می افتد انتهای لوله که در اثر تغییر فشار داخلی حرکت می کند و به شکل دست است. حرکت می کند و میزان فشار را نشان می دهد گیج های فشار لوله بوردون برای اندازه گیری فشار مثبت یا منفی استفاده می شود. که بسیار حساس بوده و فشار را با دقت بالایی نمایش می دهد.

دیافراگم premesurillo

نوع دیگر فشار سنج، فشار سنج دیافراگمی است که دارای قسمتی قابل انعطاف برای اندازه گیری فشار موجود می باشد. به عبارت دیگر گیج فشار دیافراگمی دارای یک دیسک انعطاف پذیر است که قسمت ورودی مایع را از قسمت داخلی مانومتر جدا می کند و فشار را بدون مشکل مربوط به اصطکاک اندازه گیری می کند. لازم به توضیح است که از این نوع فشارسنج برای اندازه گیری فشار مایعات گازی استفاده می شود. به عنوان مثال: گیج های دیافراگمی در سیستم های پنوماتیکی فشار ضعیف، پمپ های خلاء، دریچه های تنفسی و غیره استفاده می شوند. از این محصول برای ساخت محصولاتی مانند موم آنتی سونانت استفاده می شود.



اندازه گیری اختلاف وزن
 

از انواع گیج ها باید به گیج اختلاف فشار نیز اشاره کرد که کاربرد آن با سایر گیج های فوق تفاوت چندانی ندارد. از آنجایی که این نوع فشارسنج برای بررسی اختلاف فشار بین دو قسمت از سیستم استفاده می شود، فشار را در دو نقطه ورودی بررسی کرده و سپس نمایش می دهد. گیج های فشار دیفرانسیل به طور گسترده ای برای استفاده در سیستم های فیلتراسیونی که مخلوط های گاز و مایع را جدا می کنند استفاده می شود.

فشار سنج روغن

گیج فشار روغن یکی از انواع دیگر شرکت های صنعتی است که به عنوان یکی از بهترین انواع مانومتر برای ماشین ها و سیستم های دارای ارتعاش زیاد شناخته می شود. از آنجایی که این نوع کنتور قابلیت حذف پالس و فشار بالا را دارد و پیمایش این موارد برای اندازه گیری فشار در سیستم بسیار حائز اهمیت است، زیرا امکان اندازه گیری فشار و انجام محاسبات بدون تاثیر ارتعاش وجود دارد. کار عالی

اندازه گیری فشار خشک

در مقایسه با گیج فشار روغن که اندازه گیری بسیار دقیق و مناسبی دارد، انواع دیگری از فشارسنج ها وجود دارد، یعنی. مانومترهای خشک، جایی که سطح داخلی مانومتر به دلیل رطوبت آسیب دیده و خواندن فشار نشان داده شده توسط آن دشوار است. این نوع مانومتر می تواند فشار مایعات را اندازه گیری کند و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اما مشکلات متعددی وجود دارد که استفاده از آن را تا حدودی دشوار می کند.

فشار سنج دیجیتال

در میان انواع دیگر گیج‌های صنعتی، گیج دیجیتالی وجود دارد که فشارهای الکتریکی وارد شده به سیستم را دریافت کرده و به اعداد تبدیل می‌کند. این نوع فشارسنج به دلیل برخورداری از خدمات متنوع و تسهیل استفاده از گیج های دیجیتال، از کیفیت بالایی برخوردار بوده و کاربردهای بسیار مهمی در صنایع دارد. علاوه بر این، گیج های دیجیتال گران تر از برخی از انواع دیگر مانومتر هستند.



انواع اندازه گیری فشار در رابطه با مصالح ساختمانی

علاوه بر بازرسی انجام شده در رابطه با گیج فشار، بررسی انواع فشار سنج ها از نظر مصالح ساختمانی ضروری است. گیج های فشار از مواد اولیه مختلفی ساخته می شوند که رایج ترین آنها به شرح زیر است:

تمام فولاد

تمام ترازوهای فولادی کاملاً از فولاد ساخته شده اند، نوعی فلز که مقاومت خوبی دارد و شرایط عالی را ایجاد می کند. لازم به توضیح است که اندازه گیری فشار تزریق معمولاً با همه فولادها انجام می شود.

فولاد فولادی

در این نوع گیج از ترکیب فولاد و برنج استفاده می شود. به طور معمول، گیج های فولادی به برنج دارای بدنه فولادی و پایه برنجی هستند. مانومترهای خشک معمولاً از برنج ساخته می شوند.

آلومینیوم

از فلز آلومینیوم نیز در ساخت گیج های فشار استفاده می شود و گیج های آلومینیومی به صورت دستی مانند بالا کار می کنند. هنگامی که نشانگرها و صفحه فشارسنج از آلومینیوم ساخته شده باشند، به آن فشارسنج آلومینیومی می گویند.

برنج سفید

برخی از انواع گیج های دستی به گیج های برنجی معروف هستند که از فلز رسانا مس ساخته شده اند. از این نوع کنتورها معمولاً برای اندازه گیری مایعات و گازهای غیر خورنده استفاده می شود.



اخرین حرف

گروه بازرگانی ابزار اندازه گیری آریا با بیش از 20 سال تجربه در زمینه واردات و یا فروش تجهیزات صنعتی این امکان را برای شما فراهم کرده است تا با یافتن و خرید اینترنتی انواع گیج های فشار ذکر شده در این مقاله، در این قسمت قرار بگیرید. اقدام از طریق وب سایت رسمی کسب و کار به این آدرس: co-asa.com.

 

مراجعه به سایت:https://www.asianews.ir/fa/newsagency/14407/%DA%AF%DB%8C%D8%AC-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1




|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : وبمستران
تاریخ : شنبه 9 ارديبهشت 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: